FotografiaPRO | Warsztaty fotografii w Bieszczadach (edycja 2014)
17837
page,page-id-17837,page-child,parent-pageid-17818,page-template,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.2.3,vc_responsive

Warsztaty fotografii w Bieszczadach (edycja 2014)

FotografiaPRO - Warsztaty fotografii w Bieszczadach (fot. Paweł Pszczoła)

Warsztaty fotografii w Bieszczadach Zielone wzgórza nad Soliną czekają na uczestników kolejnych warsztatów.

„Zabieszczaduj z nami, niech pokłonią Ci się połoniny”

01 DLA KOGO PRZEZNACZONE SĄ WARSZTATY

Dla wszystkich, którzy kochają dzicz, ciszę i nieskażoną ludzką ręką przyrodę. Przy okazji poznają podstawy fotografii, obsługi aparatu oraz sposoby fotografii krajobrazowej i przyrodniczej.

02 CZEGO SIĘ NAUCZYSZ:

- wiadomości podstawowe, czyli używanie aparatu, obsługa jego trybów i zrozumienie parametrów. Jeśli pojęcia przesłony i czasu naświetlania są Ci obce, wytłumaczymy je najprościej, jak się da: na łące, w lesie lub przy drodze.  
- wiadomości o najważniejszych zasadach kompozycji i dobieraniu odpowiednich kadrów oraz wykorzystywania najważniejszej rzeczy: światła. Tego ostatniego mamy nadzieję mieć jak najwięcej!:)  
- prezentacja podstaw obróbki wykonanych zdjęć. Zrobicie zarówno krajobrazy, jak i portrety współuczestników kursu  
- pokazanie Wam Małej i Wielkiej Niedźwiedzicy, gwiazdy polarnej czy pasa Oriona (to oczywiście przy bezchmurnym niebie w nocy:D ) - szukania ciekawych kadrów – używania filtrów i ich efektów Co musisz wiedzieć przed warsztatami: 
Musisz wiedzieć, że październik to już czas, gdy w górach nie ma żartów. Odpowiednie buty i ubranie to podstawa wędrówki, do tego dobry humor i pozytywne nastawienie z pewnością będą korzystnie wpływać na atmosferę. Niech nasze spotkanie przyniesie nie tylko naukę, ale i miłe wspomnienia.  
Zajęcia i wędrówkę poprowadzi Paweł Pszczoła, jeden z najlepszych śląskich fotografów koncertowych, znany portrecista, miłośnik Bieszczadzkich Aniołów.  

03 PROGRAM ZAJĘĆ:

Warsztaty odbędą się w terminie 17-19 października 2014. Bazą będzie miejscowość Polańczyk, zakwaterowanie zapewniamy w pensjonacie Amber (www.amber-noclegi.pl) w Polańczyku. Pokoje z łazienkami jedno- lub dwuosobowe (przydzielane wg zasady kto pierwszy, ten lepszy:) lub apartament na 3-4 osoby. Wszystkie opcje z aneksem kuchennym, w którym bezproblemowo przygotujecie sobie posiłki i prowiant na wyprawę. Ponieważ jedzie jedna osoba prowadząca zajęcia, ilość miejsc ograniczamy do 4. Spotykamy się w piątek po 17 w Polańczyku. Wieczór spędzamy na zapoznaniu się ze sobą, opowiadaniu o swoich doświadczeniach fotograficznych, stopniu zaawansowania i przygotowujemy się na sobotę.  Sobota: Wschód słońca nad jeziorem Solińskim, może poranne mgły zaszczycą nas swoją obecnością?  
Następnie czas na śniadanie i wyjazd w stronę Ustrzyk Górnych. Idziemy na Połoninę Caryńską, którą przechodzimy w całości, a następnie przechodzimy na Połoninę Wetlińską mijając po drodze schronisko Chatka Puchatka. Wetlińską przechodzimy również w całości i przez przełęcz wchodzimy na Smerek. Z niego schodzimy do miejscowości o tej samej nazwie i wracamy do Polańczyka.  
Ponieważ w górach pogoda jest nieprzewidywalna zalecamy rzetelnie przygotować się do wędrówki. Dobre buty, ciepła czapka, rękawice, ubranie „na cebulę” i inne rzeczy niezbędne do 8-godzinego marszu! Prowiant każdy zapewnia sobie we własnym zakresie. Po drodze w schronisku polecamy gorącą herbatę:) 

Trasa alternatywna #1:  
Z Ustrzyk Górnych wejście na Wielką Rawką, a następnie na Krzemieniec (punkt styku trzech granic) i powrót przez Wielką Rawkę (przepiękna panorama Połoniny Caryńskiej od południa) i Małą Rawkę na Przełęcz Wyżniańską lub do Wetliny, skąd zabiera nas transport. 

Trasa alternatywna #2:  
Start oczywiście z Ustrzyk Górnych:) ale tym razem czerwonym szlakiem wędrujemy na najwyższy szczyt Bieszczad, czyli Tarnicę. Z niej schodzimy do Wołosatego.  
W trakcie tej wędrówki uczestnicy otrzymają kolejne zadania, które będą wykonywać po drodze przez szczyty Bieszczad. Porozmawiać również o akcesoriach, czyli m. in. o zastosowaniu filtrów polaryzacyjnych i szarych, statywu, fotografii w podczerwieni (chociaż jesienne kolory są takie piękne, że szkoda ich psuć;), portretach pod światło (również z wykorzystaniem blendy) oraz o wszystkim, o co będziecie mieli odwagę zapytać;) 
Wieczorem kto ma jeszcze siłę zgrywa fotografie na komputer i możemy dyskutować dopóki nas Bieszczadzkie Anioły nie uśpią do snu… W nocy przy bezchmurnym niebie polecamy astrofotografię! Bieszczady to jedno z najciemniejszych regionów w Polsce, warto to wykorzystać.  Niedziela:  
Po śniadaniu zapraszamy na krótki kurs podstaw obróbki zdjęć, zarówno plików RAW jak i JPG. Korekty kontrastu, kolorów, balansu bieli, itp. 
W okolicy obiadu jedziemy do Soliny, aby przejść przez najwyższą zaporę w Polsce i nakarmić karpie, które już wyglądają naszego pieczywa:) 
Na zaporze rozstajemy się około godziny 14, wymęczony, ale szczęśliwy każdy wraca do domu.    

04 WYMAGANY SPRZĘT:

- aparat (jest niezbędny!;)  
- co najmniej jeden obiektyw (tak samo, jak aparat), najlepiej zabierzcie wszystkie, jakie posiadacie  
- naładowany akumulator, pustą kartę pamięci  
- wygodny plecak  
- statyw (przydatny zwłaszcza wieczorami i w nocy)  
- filtry, które posiadacie (jeśli ktoś jeszcze ich używa, a jeśli nie, to udowodnimy Wam, że warto)  

05 MIEJSCE, PROWADZĄCY, GRUPA

Polańczyk, Bieszczady, góry, łąki, lasy, rzeki. Będziemy tam, gdzie warto robić zdjęcia

Paweł Pszczoła, www.pawelpszczola.pl

maksymalna grupa: 4 osoby

06 KOSZT:

300 zł (dojazd we własnym zakresie)

07 TERMIN WARSZTATÓW

Warsztaty zostały zrealizowane w dniach 17-19 października 2014

Jeżeli masz pytania dotyczące udziału w warsztatach lub chcesz się upewnić czy spełnią one Twoje oczekiwania, pisz na adres: warsztaty@fotografiapro.pl

FotografiaPRO